✫ RedCandy |

# 462.

[Långt inlägg...]

Igår så vart jag med min kära mamma. Hon skulle åka till My One, Bolaget och sen åka och handla så ville hon inte åka själv så jag hängde med.
Hon kom och hämtade mig sunt 12 tiden och så for vi iväg till Knalleland. Kom in på My one där det alltid är trångt att gå och rätt jobbigt då det är så mycket grejer där inne. Vi kom ut därifrån med en broddnyckel, en borste och 10 st broddar.
Sen gick vi till bolaget där hon köpte lite öl. Sen drog vi iväg till Maxi och gick och funderade ut vad hon och både jag skulle äta. Kom fram till att vi båda var ensamna hemma så att ja kom med den smarta idén att vi kunde käka tacos hemma hos mig, men det ville hon inte göra hos mig. Så vi handlade klart och åkte ut till henne. Där satt vi i soffan och spelade något konstigt pubspel som var rätt kul, kollade på tvn och pillade ihop en fin liten namnskylt till hästen (som vi hämtade idag) som hon ska ha på foder. (: Sen ställde vi oss och lagade mat och käkade den och blev mätta och glada. S ringde runt 5 tiden och frågade om jag skulle med och kika på dator. Så då kom hon och hämtade mig och vi drog iväg till Knalleland. ^^
När jag väl kom hem så fick jag sådan huvudvärk så jag bara satt och slöade i soffan tills jag gick och la mig sängen och tittade på nyaste avsnittet av One Tree Hill, sen somnade jag.
Skulle igentligen skrivit detta igår men jag orkade inte. Så därav kom det idag. ^^



Idag så hämtade mor mig vid kvart över 12 ungefär och vi åkte iväg till Statiol för att hämta transporten. Mamma skriver på ett papper och vi får nycklen till transporten. Åker och sak hämta den, självklart så har den frösit fast så mamma får knappt in nycklen och när hon väl ha f¨tt up låset så sitter handbromsen så jävla hårt så det smäller till lite när hon väl fick loss den. Vi kopplar på allt och ser till att det funkar och sen beger vi oss mot Ubbhult för att hämta hästen.
När vi väl har kommit ner till Ubbhult så visar det sig att vi har åkt förlångt och så får vi vända och köra tillbaka en liten bit. Ser hästen komma gåendes över en äng med ett litet barn jämte. Vi tar och försöker parkera rätt så nära ängen så vi inte skulle ta upp hela vägen då vi inte fick köra upp till stallet bara för att det var isgata överallt som ägaren sa. Vi lastar in Älvan (hästen) och mamma skriver på ett papper samtidigt som jag hämtar tränset och sadlen och lägger in det i våran bil, säger då till mamma att det luktar jätte konstigt och illa inne i bilen. Mamma kommer och lägger in ett täcke och säger att det luktar bränt. Vi tänker inte mer på det och ska ta och åka iväg. Kommer en liten bit och lukten blir bara värre och värre. Både min mamma och min ena moster säger att det svider och river i halsen och jag sitter i baksätet och torkar mina tårar som bara rinner för det sved så in i helvete i mina ögon.
som tur så bor min mormor inte så långt därifrån så vi stannar tills hos dom så att mormor gubbe Bonny kunde titta på det. Jag och mamma tar och lastar ut Ävlan och jag fick gå med henne fram och tillbaka för att få henne lugn då hon var rätt så högt upp i varv och lite fjollig. Hon kunde inte stå still alls och höll på att frusta, och blåste upp sig och såg allmänt rolig ut vissa stunder. Så jag har rätt ont i mina fötter då hon kunde inte stå på sina egna utan skulle stå på mina. Jag går fram och tillbaka med Älvan minst en halvtimme innan Bonny säger att han får köra hem oss och hästen. Så vi tar och lastar henne med massa bekymmer och sen kommer vi äntligen iväg. I bilen så försöker mamma få tag i ägaren men lyckas inte, verkade som om hon inte brys sig om sin häst då hon luktade med i våran bil och försökte komma på varför det luktade så. Det har ju lika väl kunnat brinna och sen sagt boom och inget mig, mamma, moster, bil , transport och häst kvar. Men men. Finns idioter i denna värld med.

Efter nästan 1 timmes bilresa så ringer ägaren, och då ska vi precis ta och lasta ut Älvan. Så det blev inget pratande med henne där då mamma var redigt sur på henne.
Vi ställde in Älvan i henne´s box och fixade rent inne i transporten. Sen så släppte vi ihop henne först med ledare i hagen, Nordsvensken Mysak. Sen Buffalo, som hade blåa ögon, skit grymt och till sist lilla söta islandstoet Freja.
Dom lät som fan, sparkade i luften och slog med huvudet. Sen gjorde dom världens rejs dock fick jag inte det på kort men det var kul att se på dom springandes en liten stund i hagen. ^^
Slänger upp lite kort på dom.



Emmy

Fina pållar :)

2011-02-16 / 00:26:41
BLOGG: http://www.emmylamm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback