✫ RedCandy |

# 417.

Vi red innen på Vallen, (hagen som är nedanför för den hagen dom står i) där det var grymt mycket snö men det var ett litet volt som vi red på och så ville ja vända men det ville inte Gneisti så han hade huvvudet vid min fot och stog helt stilla medans jag satt och skänklade på som fan men inget hände, slog till med handen på rumpan, inget hände.
Efter en stunds kämpande hoppade jag av och drog honom runt, (hade då snö upp till knäna) då gick det bra att vända på sig.
Travade en jätte liten stund inne på vallen innan jag och hobbe beslöt oss för att rida tillbaka till stallet. Men när vi kommit upp för backen så kommer vi på att vi kan rida iväg till brevlådorna istället, där som han bodde innan. Så dom kan få komma ut lite mer istället för en kvart inne på Vallen.
När vi skulle iväg denna gången var det bakåt vi skulle gå istället för ens framåt eller åt sidorna.
Hoppade av igen och fick dra honom framåt för att vi skulle inte tillbaka utan ut en liten stund till. Hoppar upp igen och han börjar backa igen. Slår till med handen, inget hände. Frågade S om hon kunde ge mig ett spö och 1 minut senare så hade ja ett spö i handen som jag slog till lite lätt med och då gick han minsan framåt.

Kommer halvävgs ner för backen då han tvärnitar och fryser fast i marken. Skänklar på och då börjar han backa. Markerade med spöet och han reagerade inte. Slog till lite lätt och han gör världens jävla bockning och blir skit sur och sen går iväg tre steg för att göra samma sak igen.Slog till en gång till och då blev det en mindre bockning. Sen gick det minsan bra att gå.

Kommer ner för backen och det rullar på bara fint. Rider jämsides med Hobbe och Ocka fram till brevlådorna och sen tillbaka hem fick dom långa tyglar.

Detta var min lilla ridtur på en halvtimme. Så mycket som jag fick kämpa idag med honom har jag nog aldrig fått göra. Då är det inte så värst kul att rida. Han håller på lite nästan varje gång jag rider men det brukar vi lösa väldigt snabbt och han lyssnar på mig. Men idag vet jag inte riktigt vad det var med honom.

=/



I dont know what I should do anymore...



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback