✫ RedCandy |

# 903.

Idag när jag stog och mockade hos en riktigt redig pålle så kom jag fram till att om och när jag skaffar häst, så ska jag ha en som blev sent valack. Alltså en häst som var hingst länge, då jag även lärde mig något nytt idag. ^^

Att hingstar är grymt renliga av sig när det gäller att utföra sina behov så som bajsa och kissa. (nej jag har inte fastnat i kiss och bajs åldern, men jobbar man med det så blir det lätt att man pratar om hur renlig den och den hästen är och hur grisig den eller den hästen är.) Och det finns några boxar borta på ridhuset som tar under 3 minuter att mocka då dessa hästar bajsar i ett hörn och kissar i ett annat. Så jädra smidigt!
Man slipper gå runt och vända upp och ner på hela boxen för att hitta allt typ. Och sen finns det självklart vissa hästar där borta som kissar och bajsar lite hej vilt, konstigaste stället jag har hittat bajs (än så länge på) är mellan gallerpinnarna mellan boxarna. Annars har det vart i vattenhinken/vattenkoppen och i krubban. ;P

Kanske inte det intressantaste inlägget men kände för att dela med mig av mina tankar lite sådär bara på kvällen. ;P


astrid

Hej, jätte fin blogg. Blogglovin byte? :)

2012-09-13 / 20:41:25
BLOGG: http://aaztriid.blogg.se
~ L I N N ~

Tittar in & önskar dig en underbar helg! :-D

2012-09-14 / 17:57:00
BLOGG: http://linnhahne.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback