✫ RedCandy |

# 356.

Igår så åkte vi ut till stallet vi halv 5 tiden. Vi fixar iordning i stallet och fodrar småtjejerna och småkillarna och så hämtar vi Gneisti och Lappen. Kommer in i stallet och jag säger värst va hängig han ser ut att vara. Sanne kollar på honom och ser hur han riktigt spännar upp magen. Hon lyssnade på hans mage och det kom ingen ljud alls. Tog tempen på honom, 38,3 grader. Inte så farligt. Ringer Åsa pratar med henne samtidigt som Sanne har sagt att jag ska ut och gå med honom så att magen kommer igång igen. Sanne kommer ut och säger att vetrinären är på väg upp.

Vetrinären kommer efter nästan en timme, jag går in med Gneisti i stallet igen och dom börjar undersöka honom, ge honom lite sprutor och sen gick han in i boxen för att dom skulle stoppa in armen i rumpan på honom. Sen efter det så gick S och hämtade ljummet vatten så dom kunde slanga honom. Sen fick ja stå med hans huvud i mina armar för att han skulle vakna till liv efter att han fick lugnande och smärtlindring.

När han väl hade vaknat till liv och inte var så groggy, då gick vi ut med honom, Vi gick och gick och gick, Fy fan va kallt det var. Jag hade snurrat in mig i ett av hans fleece täcken och S hade snurrat in sig i ett av Lappens rumptäcke. Efter någon timme så kom Åsa upp så vi byttes av så hon gick ut och gick med honom.

Så jag var hemma inatt vid halv 12, tog och käkade och sen blev det varma sängen.
Uscha vilken dag.. =/



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback