✫ RedCandy |

# 531.

Åkte ut till Dalsjoförs innan idag. Blir upphämtad av S vid bussen och så drog vi upp till stallet. Jävlar vad det har försvunnit mycket snö sen senast jag var där uppe som var någongång i December. S började att mocka i Lappen´s box medans jag gick ut och hälsade på pållarna.

Kommer ut i hagen och ropar på Gneisti. Han tar 3 små steg och nosar mig i ansiktet och där står vi i några sekunder, nosandes på varandra. Jag tror han hade saknat mig för han la sen huvudet mot mig (': Klappade lite på honom och hälsade även på Lappen och dom andra tre små svarta hingstarna i hagen. Pelle, Nisse och så var det en till som jag inte kommer på namnet på... Vart jag än gick i hagen så var dom även efter mig alla tre. Jag var ju sååååå intressant. ^^



Efter en stund så vart S klar och vi tog in och började borsta. Efter som våren är på vägen enligt mig och Gneisti så tycker han att han inte ska ha sin vinterpäls längre. Så efter ett litet tag med så vart golvet nästan vitt under honom. Ungefär hälften av allt hår som ligger på marken sitter även fast i min fleecetröja...



Efter extremt mycket päls och ännu mera päls så kom vi iväg. Vi skrittade bara då Lappen är fortfarande skadad och får inte springa så mycket pga såret på höger framben. Hade med kameran ut så tog lite kort på S och Lappen. (:
Min syn framåt. Massa ljus man...


Tur att dom är så snälla som dom är, bara lunkar fram. ^^ Annars så hade det nog inte gått att ta några kort sittandes på hästryggen.
Kom tillbaka till stallet med en lite svettig och en jätte svettig häst. 
Tog av allt och borsta av och tog bort lite mer päls från Gneisti innan vi släppte ut dom i hagen. Trodde att båda två skulle ta och rulla sig men nej då. Lappen skulle käka och Gneisti gick runt och gäspade och kikade läget.



När vi var klara i stallet så drog vi in till stan för att tvätta bilen. Men först så käkade vi på Burger King och det var superduber gott :D
Tog en för och efter bild på S bil. Den var lite sketen. :P
← Före                                                                                                      Efter →




Nä, nu ska jag ta och käka lite chips och dricka lite kall cola medans jag tittar på något avsnitt med Skins innan jag går och lägger mig. Vi hörs..
Puss :*



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback